سنگ های نفیس فیروزه

تمامی مطالب مرتبط با جواهرات فیروزه

سنگ های نفیس فیروزه

تمامی مطالب مرتبط با جواهرات فیروزه

خرید نگین عقیق شجر
انگشتر نقره مردانه دست ساز
سنگ عقیق شجر

برای خرید نگین فیروزه نیشابور به سایت معتبر زرسی مراجعه کنید

طبقه بندی موضوعی

انگشتر عقیق اصل دارای چه خصوصیاتی است؟

يكشنبه, ۳۰ تیر ۱۳۹۸، ۰۹:۲۱ ب.ظ

روش تشخیص انگشتر عقیق اصل از تقلبی

یکی از دغدغه هایی که بیشتر مردم با آن مواجه هستند این است که چگونه انگشتر عقیق اصل را از تقلبی تشخیص دهند.می گویند ساده‌ترین روش برای حل یک مسئله مراجعه به متخصصین آن حوزه است و تشخیص انگشترعقیق اصل از تقبلی نیز از این قاعده مستثنا نیست، اما همیشه که متخصص سنگ‌شناسی در دسترس ما نیست یا اگر باشند که برای خرید انگشترعقیق اصل و سایر زیورآلات با ما به خرید نمی آیند! در ادامه این مطلب روشهایی که می شود عقیق اصل را از تقبلی تشخیص داد، نوشته‌ایم امیدواریم که برایتان مفید واقع شود.

 

اگر دو انگشترعقیق اصل داشته باشید، یکی اصل و یکی مصنوعی، عقیقی که سنگین‌‌تر است، اصل و سنگ سبک‌تر مصنوعی است. انگشترعقیق اصل فقط 3درجه سختی‌‌اش از الماس کمتر است، بنابراین مقاومت سنگ آن باید بالا باشد و با یک ضربه کوچک نشکند یا ترک برندارد. اگر انگشتری یا گردنبندی خریده‌اید که نگین آن با یک ضربه کوچک خش برداشته، متأسفانه احتمال تقلبی‌بودن آن زیاد است. اگر موقع خرید، فروشنده بیش از حد با ظرافت و حساسیت نسبت به سنگی که به شما نشان می‌‌دهد برخورد کرد، همین مساله هشدار خوبی برای توجه بیشتر شما خواهد بود.

 

به میزان شفافیت سنگ دقت کنید. میزان شفافیت عقیق طبیعی به خوبی عقیق مصنوعی نیست. عقیق طبیعی از اندکی هرج و مرج و بی نظمی در شفافیت برخوردار است و بعضاً می‌توان درون آن خطوط و ابرهایی دید، در حالی که عقیق مصنوعی از شفافیت خوبی برخوردار بوده که به مانند شفافیت گوی شیشه‌ای می‌باشد.

بافت را مورد توجه قرار دهید. در مقایسه با عقیق طبیعی، نوع مصنوعی ساخته شده از سنگ از بافت نرم‌تری برخوردار است. اگر با یک تکه یشم بر روی سنگ خراش ایجاد کنیم، عقیق مصنوعی خراش برمی‌دارد، اما عقیق طبیعی خراش برنمی‌دارد. عقیق مصنوعی نسبت به عقیق طبیعی از معایب بیشتری بر روی سطح خود برخوردار است.

 

عقیق واقعی و انگشترعقیق اصل دارای رنگی روشن و متمایز است، در حالی که عقیق بدلی از روشنایی کمتری برخوردار است. عقیق طبیعی و انگشترعقیق اصل از رنگ های روشن و رگه های واضح برخوردار است. اگر با دقت به عقیق طبیعی نگریسته شود، لکه های قرمز متراکم کوچک در نوارهای قرمز قابل مشاهده است. انتهای عقیق مصنوعی ساخته شده از سنگ، دارای الگوی گلبرگی می‌باشد. همچنین عقیق آبی رنگ شده دارای رنگ روشن یکدست می‌باشد، که به ما احساس غیرطبیعی بودن را می‌دهد.

 

شما هموطنان عزیز می توانید برای اطلاع از خواص عقیق به سایت زرسی، بزرگترین و برترین ویترین آنلاین طلا و جواهر در کشور مراجعه فرمایید.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی