سنگ های نفیس فیروزه

تمامی مطالب مرتبط با جواهرات فیروزه

سنگ های نفیس فیروزه

تمامی مطالب مرتبط با جواهرات فیروزه

خرید نگین عقیق شجر
انگشتر نقره مردانه دست ساز
سنگ عقیق شجر

برای خرید نگین فیروزه نیشابور به سایت معتبر زرسی مراجعه کنید

طبقه بندی موضوعی

سنگ فیروزه چه خواصی دارد

سه شنبه, ۲۰ آذر ۱۳۹۷، ۰۲:۱۴ ب.ظ

سنگ فیروزه

سنگ فیروزه چه خواصی دارد

سنگ فیروزه قابلیت متعادل کردن و هم تراز کردن تمام چاکرا های بدن،تثبیت چرخش خلق وخوی،القای آرامش درونی به افراد را دارد. همچین فیروزه سنگ بسیار عالی برای درمان افسردگی و خستگی است.همچنین دارای نیرویی است برای جلوگیری از حملات عصبی از جمله وحشت زدگی و اضطراب .

سنگ فیروزه یک ماده معدنی است که از فسفات مس و آلومینیوم نمناک تشکیل شده است.

فیروزه (turquoise) ، فسفات آلومین آبدار می باشد که مقداری مس در ترکیب خود دارد. فرمول شیمیایی فیروزه به صورت Cu Al۶ [ PO۴ ( OH)۲ ] ۴ , ۴(H۲O است. سنگ در برگیرنده آن تراکیت معادل دانه ریز ولکانیکی و نیمه عمق سینیت می باشد که از نظر ترکیب شیمیایی از انواع غنی از کوارتز تا انواع غنی از فلدسپاتوئید تغییر می یابد.

فیروزه یک سنگ خالص و گرانبهاست. فیروزه انرژی های منفی را دفع می کند و می تواند بدن را در برار تاثیرات بیرونی و آلوده کننده در هوا محافظت کند.

سنگ فیروزه حس خودآزمایی را در افراد بالا می برد و در هنگام صحبت کردن در حضور دیگران باعث کنترل اعصاب آدم ها می شود و از اضطراب و استرس افراد می کاهد و همچنین فیروزه در تثبیت تغییرات خلقی که در هر زمان فرد را احاطه کرده کمک می کند و نگرش های منفی را حل می کند و در آخر به حل کردن مشکلات بوجود آمده کمک می کند.

فیروزه نماد دوستی است و باعث برانگیختن عشق های رمانتیک و خیالی می شود.
● خواص کانی شناسی :
این کانی در سیستم تریکلینیک ( رده پیناکوئیدال) متبلور می شود. شکل ظاهری آن به صورت توده ای کوچک ، گرد، کلیوی شکل ، پوششی و قلوه ای شکل می باشد. رخ مشخصی نداشته و اثر خاکه آن بر روی جسم سخت ، سفید و گاهی سبز کمرنگ است . سختی آن در مقیاس موس ۶تا ۵ و چگالی آن بین ۶/۲تا ۷/۲ gr/cm۳ متغییر است. جلای آن مومی تا مات و سطح شکست آن به صورتصدفی بوده و دارای خاصیت شکنندگی است.


● شکل های تراش :
از شکل های تراش فیروزه می توان به انواع مختلفی از جمله کابوشن، مرواریدی یا تسبیحی و کامئو اشاره نمود.


● معدن فیروزه نیشابور:
این معدن از قدیمی ترین معادن فیروزه در جهان است که در طول جغرافیایی ۵۸ درجه و ۲۳دقیقه شرقی و عرض ۳۶درجه و ۳۰ دقیقه شمالی در ۵۵ کیلومتری شمال غرب نیشابور واقع شده است.
انواع فیروزه های موجود در معدن را از نظر معدنی به دو دسته خاکی و سنگی تقسیم می کنند. فیروزه خاکی فاقد سنگ مادر بوده و به علت رنگ بهتر و عدم تغییر آن دارای مرغوبیت بالاتری است. از دیگر انواع فیروزه می توان به فیروزه عجمی که به صورت گرد و نسبتا درشت و دارای مقادیر کمی سنگ است و یا فیروزه شجری که از تجمع چند دانه فیروزه در کنار هم در یک قطعه سنگ بوجود می آید و یا چغاله که دارای رنگ خیلی روشن و نیز توفال که به رنگ سبز می باشد اشاره کرد.

برای مشاهده جواهرات فیروزه سایت زرسی روی لینک های زیر کلیک کنید:

انگشتر فیروزه مردانه

انگشتر فیروزه زنانه

دستبند فیروزه

نگین فیروزه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی