سنگ های نفیس فیروزه

تمامی مطالب مرتبط با جواهرات فیروزه

سنگ های نفیس فیروزه

تمامی مطالب مرتبط با جواهرات فیروزه

خرید نگین عقیق شجر
انگشتر نقره مردانه دست ساز
سنگ عقیق شجر

برای خرید نگین فیروزه نیشابور به سایت معتبر زرسی مراجعه کنید

طبقه بندی موضوعی

سنگ اوپال و خواص آن

پنجشنبه, ۱۷ آبان ۱۳۹۷، ۰۹:۲۱ ب.ظ

به طور کلی اوپال سنگی نیمه شفاف با بازتابهای قوس و قزحی در رنگهای متعددی است ، که از اسید سیلسسیک و آب تشکیل می شود و اغلب درزهای آن از سنگ های آتشفشانی خلل و فرج پر شده است . اوپال همچون یخبندان سریعاً سرد می شود . به طوری که دارای ساختمانی کریستالی نیست . محل های اصلی کشف این سنگ کشورهای جنوب استرالیا ، مکزیک ، برزیل ، جمهوری چک اسلواکی و مجارستان است .

اوپال سنگ گرانبهایی است و به ندرت یافت میشود و میتوان آن را سرامد ترین سنگ در میان بقیه جواهر سنگ ها به حساب آورد.

همچنین اوپال خصوصیات و خواصی دارد که عبارتند از:

1-ایجاد تعادل و تنظیم چاکرای ششم و هفتم

 

2-اوپال ژل سیلیس سخت شده است که معمولاً بین 5 تا 10 درصد آب دارد. بنابراین بر خلاف دیگر سنگهای جواهر، نامتبلور است و دو گونه از آن وجود دارد. یکی اوپال قیمتی است که بسته به زاویه نگاه و نور، تلألویی از رنگ دارد یا به اصطلاح رنگین کمانی است. همچنین گونه معمولی که کدر است و رنگین کمانی نیست.

 

3-اوپال قیمتی تنوع رنگ بسیاری دارد مانند اوپال سفید، اوپال سیاه، اوپال آتشین، اوپال شبکه ای، اوپال آبی ، اوپال آبی پِرویی ، اوپال صورتی، که این فهرست همچنان ادامه دارد.

 

4-اوپال به درجه حرارت و تغییر درجه ناگهانی بسیار حساس است. هرگز اوپال را با پاک کننده های فراصوت تمیز نکنید چرا که اوپال شما ترک خواهد خورد.

 

5-اوپال سنگ الهام و شهود است و خلاقیت، تخیل و حافظه را تقویت می کند. همچنین فرد را از حصارهای خودساخته رها می سازد.

 

6-این سنگ یک سیلیس حاوی آب است که با احساسات ما ارتباط برقرار می کند و با تقویت و بازتاب احساسات و عواطف و امیال سرکوب شده (شامل عشق و شهوت)، آنها را نمایان می کند و به این ترتیب خودداری کمتر، خودجوشی بیشتر، تخیل رهاتر، تصورات واضحتر و خوابهایی روشنتر به ارمغان می آورد.

 

7- اوپال در تقویت امید به زندگی شناخته شده است. با قلب ارتباط دارد و غدد را تحریک کرده و سوخت و ساز را تنظیم می کند.

 

8- اوپال تأثیر سودمندی روی روان انسان دارد و انرژی شفادهی را در سراسر بدن می پراکند و هماهنگی ایجاد می کند.

 

9-اوپال در طی هر سفر ماورایی همراه فرد می شود تا این فرایند را تسهیل کند. این سنگ برای یادآوری تناسخهای قبلی استفاده می شود و مورد علاقه همه کسانی است که می خواهند قدرتهای روان بینی شان را تقویت کنند؛ برای این منظور استفاده از این سنگ در جواهرات بخصوص گوشواره، مفید است.

 

10-اوپال برای عینیت بخشیدن به زیبایی درون استفاده می شود.


این ده مورد اصلی ترین ویژگی و خواص سنگ اوپال بود. سپس به دیگر خواص این سنگ اشاره خواهیم کرد.

 

تأثیر بر بدن

سنگ اوپال برای معده ، روده و ورم معده (گاستریت ) بسیار موثر است . این سنگ قلب و جریان خون را تقویت و نیرو می بخشد . به علاوه می توان برای سرطان خون از آن استفاده کرد : و در واقع گلبولهای قرمز خون را زیاد می کند . اوپال سیاه رنگ افسردگی را تسکین می دهد ، و نگرانی های ناشی از ابهامات را از بین می برد .

 

اثر بر روح و روان

اوپال سفید رنگ واقعیت را آشکار می کند . این سنگ چشمهایمان را بر روی زندگی و افکار درونی باز می کند و همچنین نیروهای مثبت در نیروهای منفی ادغام می کند و باعث تقویت صفتهای خوب یا بد در ما می شود . ایجاد شادی، روشنایی و شم قوی می کند و همچنین نگرانی و افسردگی ما را تسکین می دهد و مانع سستی و رخوت می شود .

 

نشان طالع بینی

سنگهای اوپال روشن مختص علائم ماهی و سرطان است ، در صورتی که اوپال تیره به نشانه های قوس ، دلو ، عقرب اختصاص دارد و نیز اوپال آتشی بنا به سنت هندوئی متعلق به برجهای حمل است.

 

طبقه چاکرا

اوپال برای چاکرای انتهای سر استفاده می شود .

 

خصوصیات

این سنگ به « طلسم خوشبختی » معروف است : و هیچگاه « سنگ امید »خوانده نمی شود . بخاطر هفت آهنگ و هفت رنگش برای هنر پیشگان و موسیقی دانها بسیار مناسب است . گفته شده که اوپال برای مالکین این سنگ که سریعاً گمراه می شوند مناسب نیست . همچنین دارای ارزش بسیاری در دادن نیروی حیات دوباره به تعدادی از مردم است .

مطالب پیشنهادی:

  1. بهترین روش نگهداری از جواهرات اوپال
  2. 10 حقیقت شگفت انگیز درباره سنگ اوپال

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی